علت نشت گاز کولر گازی و روش های نشت یابی

برای یافتن علت نشت گاز کولر گازی و روش های نشت یابی  باید به نکات زیر توجه نمود.

  • یکی از مشکلات و ایرادات رایج کولر گازی نشتی مبرد یا همان گاز کولر گازی می باشد.
    نشتی کولر گازی اسپیلت عموماً از سر مهره های برنجی که محل اتصال لوله های مسی کولر گازی به یونیت بیرونی و پنل داخلی می باشد ، صورت می گیرد که ناشی از شل بستن اتصالات برنجی و یا زیاد سفت کردن و از بین رفتن پرچ های لوله مسی کولر گازی می باشد.
  • دیگر علت نشت گاز کولر گازی اسپیلت می تواند خرابی یا انبساط و انقباض شیر سرویس های کولر گازی اسپیلت و همچنین شیر محل شارژ کولر گازی و خرابی سوزن داخل آن می باشد.

همانطور که بارها برای شما پیش آمده که تایر ماشین شما با وجود اینکه سوراخ نیست ولی نیاز به تنظیم باد پیدا کرده است که علت آن خارج شدن بسیار نامحسوس باد از طریق سوزن محل تنظیم باد روی تایر می باشد.

از آنجایی که فشار کاری گاز مبرد کولر گازی بالا می باشد ، همین اتفاق در شیر سرویس کولر گازی و سوزن محل شارژ گاز کولر گازی اسپیلت اتفاق می افتد.
و با اینکه جایی از مسیر سیکل تبرید سوراخ وجود ندارد ولی گاز بعد از مدتی مقداری کم می شود و نیاز به شارژ گاز تکمیلی احساس می شود.

  • دیگر مورد از علت نشت گاز کولر گازی و روش های نشت یابی  می تواند سوراخ شدن لوله ی کندانسور یا اواپراتور و یا لوله های مسی کولر گازی باشد.
    که تشخیص و برطرف کردن آن نیاز به تجربه ی فراوان دارد و می توانید با خیال آسوده این کار را به متخصصان کلوین تهویه بسپارید.
علت نشت گاز کولر گازی

علایم نشتی گاز کولر گازی اسپیلت و پنجره ای چیست

  • یکی از مهم ترین علایم نشتی کولر گازی اسپیلت و پنجره ای می تواند سرمای هوای خارج شده از کولر گازی باشد.
    اگر احساس کردید که کولر گازی شما مانند قبل سرمایش ندارد می تواند دلیل نشتی کولر گازی اسپیلت و یا پنجره ای باشد که با شارژ گاز تکمیلی برطرف می شود.
  • یکی دیگر از مهم ترین علت نشت گاز کولر گازی اسپیلت و پنجره ای می تواند یخ زدن لوله ی رفت ( لوله ی باریک تر در حالت سرمایش ) کولر گازی و یا یخ زدن بخشی از اواپراتور پنل داخلی در کولر گازی اسپیلت ( در کولر گازی پنجره ای اواپراتور همان رادیاتور جلوی کولر گازی پنجره ای می باشد.) باشد. که ابتدا باید نشتی را برطرف و سپس کولر گازی را شارژ تکمیلی کنید.
  • سومین علامت نشتی در کولر گازی می تواند وجود روغن در قسمتی از کولر گازی باشد.
    مانند چرب شدن لوله های مسی ، اواپراتور ، کندانسور یا کندانسر و یا شیر سرویس ها که نشان دهنده ی وجود نشتی در آن قسمت است.

اگرچرب شدن محل مهره های برنجی صورت گرفته باشد باید پرچ های لوله های مسی را تعویض کنید.
و اگر چرب شدن در محل دیگری غیر اتصالات برنجی باشد باید با هوا گاز و سر پیک و جوشکاری ایراد را برطرف کنید.
برای این کار می توانید با اطمینان کامل از متخصصان کلوین تهویه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست