علت آبریزش یا آب دادن کولر گازی چیست

قبل از پاسخ دادن به این سوال که علت آبریزش یا آب دادن کولر گازی چیست  بهتر است بدانیم آبی که از طریق لوله ی درین یا همان لوله ی تخلیه ی آب خارج می شود چگونه تولید می شود؟

علت ایجاد آب در کولر گازی

احتمالاً بار ها برای شما هم پیش آمده است که یک بطری آب یا قوطی نوشابه را در حالی که سرد است از یخچال خارج کرده و در محیط خانه قرار داده اید.
همانطور که مشاهده نموده اید پس از چند دقیقه روی بدنه ی خارجی آن شبنم زده یا عرق کرده است.

برای رادیاتور داخلی یا پنل کولر گازی که آن را اواپراتور می نامیم به علت سرد بودن ، دقیقاً همان اتفاق می افتد که برای قوطی نوشابه افتاد.
یعنی رطوبت هوا بر روی لوله های سرد اواپراتور کولر گازی که حدوداً 5 درجه سانتی گراد دما دارند می نشیند.
درنتیجه از جمع شدن آن ها کنار هم قطره های آب تشکیل می شود که به سمت جدول آب یا سینی آب ( در فیلم آموزشی توضیح کامل داده شده است. ) هدایت می شود.

قطره های آب وارد شده به سینی آب از طریق لوله ی تخلیه ی آب یا همان لوله ی درین کولر گازی به بیرون از پنل داخلی هدایت می شود که اگر لوله ی درین زیر کار باشد به فاضلاب یا باغچه ریخته می شود.

اگر زیر کولر گازی لوله ی درین تعبیه نشده باشد باید خروجی آنرا به ظرفی که در زیر پنل کولر گازی قرار داده می شود هدایت کرد.

اکنون بعد از دانستن این مطلب می توانیم به بررسی دلایل و علت های آب دادن کولر گازی اسپیلت بپردازیم.

علت آبریزش کولر گازی

  • علت اول می تواند به نصب کولر گازی اسپیلت مربوط باشد. زیرا اگر شیب کولر گازی غلط باشد و یا اینکه به عبارت پنل کولر گازی تراز نباشد باعث آبریزش از کولر گازی می شود.
  • علت دوم می تواند به متناسب نبودن شیب لوله ی درین مربوط باشد اگر در طول مسیر لوله ی درین کولر گازی اسپیلت لوله ی درین به سمت بالا انحنا داشته باشد سبب آب دادن کولر گازی اسپیلت می شود زیرا آب طبق قوانین فیزیک و پتانسیل نمی تواند سر بالا حرکت کند.
  • اگر انتهای لوله ی درین را درون ظرفی بگذاریم و آن ظرف پر از آب شود و خروجی لوله ی درین کولر گازی اسپیلت درون آب قرار گیرد ممکن است آب به داخل پنل کولر گازی اسپیلت برگشت بخورد و سبب آبریزش از پنل کولر گازی بشود.
  • عامل دیگر می تواند مسدود شدن لوله ی درین با لجن یا گردو خاک باشد. در این صورت کولر گازی حتما نیاز به سرویس دارد . که متخصصین کلوین تهویه آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

فیلم آموزشی علل آبریزش کولر گازی

  • کمبود گاز در کولر گازی هم می تواند باعث آب دادن کولر گازی اسپیلت شود.
    با کم شدن گاز کولر گازی سیکل تبرید دچار مشکل شده و باعث یخ زدن لوله های اواپراتور می شود.
    در این حالت با خاموش شدن دستگاه یا اتومات کردن کمپرسور حجم زیادی از یخ های آب شده به ناودانی کولر گازی می ریزد و باعث عدم تخلیه ی مناسب و سرریز شدن و آبریزش از دستگاه کولر گازی می شود.
  • از دیگر موارد علت آبریزش یا آب دادن کولر گازی عایق نبودن یا ایزوله نبودن لوله های کولر گازی.
    اگر لوله های زیر یونیت داخلی یا پنل داخلی با عایق پوشانده نشده باشند به علت سرد بودن گاز در حال چرخش رطوبت هوا را جذب کرده و به صورت قطرات آب به محیط بر می گرداند.
  • شکستن سینی یا ناودانی یا شاسی پنل داخلی کولر گازی.
تعمیر سرویس و نصب انواع کولر گازی اسپیلت درتهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست